بررسی مشخصات گوشی هواوی P40 پرو - Huawei P40 Pro و نقاط ضعف و قوت آن
نوشته شده توسط : mina

گوشی هواوی p40 pro

بررسی مشخصات گوشی هواوی P40 پرو - Huawei P40 Pro و نقاط ضعف و قوت آن

گوشی هواوی p40 pro را می‌توان پادشاه گوشی‌های پرچمدار 2020 خواند، با ما هراه باشید تا به نقد گوشی هواوی پی 40 پرو بپردازیم و آن را از جهات مختلف و به خصوص دوربین بررسی کنیم. اگر عاشق عکاسی با موبایل هستنید، بد نیست بدانید گوشی هواوی P40 پرو تا مدت‌ها صدرنشین لیست بنچمارک معتبر دگزومارگ بود و عنوان بهترین دوربین موبایل را از آن خود کرده بود. با ما همراه باشید و اگر دوست دارید نگاه نزدیکی به این غول هوآوی داشته باشید از بررسی گوشی Huawei P40 Pro لذت ببرید.

در ادامه این مطلب به تفکیک در مورد مشخصات گوشی هواوی p40 پرو صحبت خواهیم کرد.

  • طراحی و کیفیت ساخت هواوی پی 40 پرو
  • وضوح تصویر و نمایشگر گوشی هواوی p40 pro
  • دوربین گوشی هواوی پی 40 پرو
  • مشخصات p40 pro از نظر سخت افزار
  • مشخصات گوشی p40 pro از نظر نرم افزار
  • نتیجه گیری

امیدواریم که بررسی مشخصات گوشی هواوی پی 40 پرو شما را در خرید گوشی هواوی p40 pro یاری نماید.

طراحی و کیفیت ساخت هواوی پی 40 پرو

گوشی هواوی P40 پرو

به جرأت می‌توان گفت که بی‌نقص‌ترین طراحی در دنیای بزرگ پرچمداران 2020 متعلق به گوشی هواوی p40 pro است، طراحی که هر کاربری را مات و مبهوت خود می‌کند و هیچ ایرادی به آن وارد نیست. زیباترین قسمت گوشی Huawei P40 Pro لبه‌ها و چهارگوشه خمیده است و بعد از آن در همان نگاه اول متوجه کیفیت ساخت و متریال با کیفیت استفاده شده در گوشی هواوی پی 40 پرو خواهید شد به این صورت که قابی از جنس آلومینیوم پنل‌های شیشه‌ای هواوی  پی 40 پرو را در دل خود جای داده است.

جالب است بدانید هوآوی لبه‌های گوشی هواوی p40 pro را طوری طراحی کرده که اگر گوشی از دستتان افتاد، آسیبی نبیند، ولی با این حال از پوششی برای محافظت پنل‌ها کمک نگرفته، از طرفی ماژول دوربین تا حد استانداردی بیرون زدگی دارد و اگر از یک بکاور استفاده کنید قسمت پشتی کاملاً  تخت می‌شود و بیرون‌زدگی به هیچ عنوان مشخص نمی‌شود.

گوشی موبایل هواوی پی 40 پرو ابعادی برابر با 9 × 72.6 × 158.2 سانتی‌متری دارد و وزن آن 209 گرم است و جز مدل‌های بزرگ محسوب می‌شود که به خوبی در دست قرار می‌گیرد. هواوی p40 pro  گواهینامه مقاومت در برابر گرد و خاک و مایعات دارد و به گفته هوآوی تا 1.5 متر زیر آب به مدت 30 دقیقه دوام می‌آورد.

اگر نگاهی به دور تا دور موبایل huawei p40 pro بیندازید، درگاهی برای جک 3.5 میلی‌متری هدفون پیدا نمی‌کنید، اسپیکر مکالمه نیز به زیر نمایشگر منتقل شده و جلوی زیبایی به آن بخشیده، ولی با این کار دیگر خبری از صدای استریو در P40 Pro هواوی نیست!

سمت راست دکمه پاور و راکر کنترل صدا به چشم می‌خورد و سمت  چپ عاری از درگاه و دکمه است.

در قسمت پایینی نیز شاهد درگاه سیم کارت، پورت شارژ Type-C، بلندگو و پنجره اسپیکر هستیم، بالای گوشی نیز پورت مادون قرمز و NFC دیده می‌شود.

 وضوح تصویر و نمایشگر گوشی هواوی پی 40 پرو

گوشی هواوی پی 40 پرو

در اد امه بررسی گوشی هواوی پی 40 پرو باید گفت که هوآوی از یک صفحه‌نمایش اولد 6.58 اینچی کمک گرفته، نمایشگری که پنل جلویی را کاملاً  پوشانده و دور تا دور گوشی حاشیه‌های خیلی کمی ایجاد کرده‌ است، اما یک بریدگی بزرگ قسمت بالایی نمایشگر به چشم می‌خورد که میزبان دوربین سلفی و سنسور IR TOF 3D این مدل است.

این نمایشگر  در گوشی هواوی P40 پرو وضوح 2640 × 1200 پیکسل را به تصویر می‌کشد، نرخ نوسازی 90 هرتزی دارد که خوشبختانه به صورت دستی قابل تنظیم است و از HDR10  هم پشتیبانی می‌کند و از همه مهمتر حداکثر میزان روشنایی نمایشگر است که حدوداً  630 نیت گزارش شده و در نور زیاد روز یک نمایشگر روشن محسوب می‌شود. در مورد ارائه رنگ هم بد نیست بدانید در حالت نرمال صفحه نمایش کمی تنالیته گرم دارد و در حالت Vivid رنگ‌ها را واقعی‌تر نشان می‌دهد.

سنسور اثر انگشت گوشی هواوی P40 پرو زیر نمایشگر است، سرعت آن در مقایسه با پرچمداران دیگر عالیست و خیلی سریع قفل صفحه‌نمایش را باز می‌کند، از طرفی سنسور TOF که کنار دوربین سلفی قرار دارد نیز باز شدن قفل با تشخیص چهره را تا حد زیادی بهبوده می‌بخشد و حتی در تاریکی می‌تواند با تشخیص درست چهره، قفل نمایشگر را باز کند.

از مطلب گوشی گلکسی A51 سامسونگ دیدن کنید.

دوربین گوشی هواوی p40 پرو

گوشی Huawei P40 Pro

تا قبل از اینکه هوآوی از گوشی پرچمدار میت 40 پرو خود رونمایی کند ، دوربین گوشی هواوی پی 40 پرو تا مدت زمان زیادی عنوان بهترین دوربین موبایل را با خود یدک می‌کشید. هواوی موفقیت خود در زمینه دوربین را مدیون همکاری با کمپانی لایکا است؛ قبل از اینکه نمونه عکس‌های این دوربین فوق‌العاده را ببینیم، نگاهی به لنزهای لایکا استفاده شده در گوشی Huawei P40 Pro بیندازیم:

  • لنز اصلی 50 مگاپیکسلی واید
  • لنز تله‌فوتو از نوع پریسکوپ با زوم اپتیکال 5 برابر
  • لنز اولتراواید 40 مگاپیکسلی
  • سنسور سنجش عمق TOF 3D
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی
  • سنسور (سنجش عمق و بایومتریک) IR TOF 3D

در مورد قابلیت‌های دوربین p40 pro باید گفت که تقریباً از تمامی مود‌های عکاسی پشتیبانی می‌کند و عملکرد آن در حد یک دوربین حرفه‌ای است و حتی فیلم‌برداری با کیفیت 4K را در 2 حالت 30 و 60 فریم در ثانیه انجام می‌دهد.

اولین عکسی که می‌بینید در محیط داخلی ثبت شده است و هیچ ایرادی به آن وارد نیست، رنگ‌ها کاملاً  درست به نمایش در آمده‌اند و عکس واضح، شفاف و  پرجزئیات  است.

همانطور که در اطلاعات لنزها دیدید، گوشی هواوی P40 پرو لنز ماکرو ندارد، ولی با کمک فوکوس خودکار نمای نزدیک‌های شگفت‌انگیز و پرجزئیاتی می‌گیرید و چیزهایی را به تصویر می‌کشد که حتی دیدن آن با چشم هم سخت است.

تصویر زیر در محیط خارجی و با نور روز گرفته شده است، باز هم ارائه رنگ عالی و طبیعیست، داینامیک رنج واقعاً گستردست و وضوح تصویر جایی برای انتقاد نمی‌گذارد و در یک کلام هیچ ایرادی به عکس‌های لنز 50 مگاپیکسلی گوشی p40 pro وارد نیست.

سنسور تشخیص عمق هم وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهد و پرتره‌های بی نقصی می‌گیرد. فرقی ندارد از انسان و یا اشیاء پرتره بگیرید، در هر صورت مرز بین سوژه و بک گراند به درستی تشخیص داده می‌شود و پس زمینه نیز به زیبایی بلور می‌شود.

موبایل هواوی p40 pro عکاسی در شب  را نیز بدون نقص و با کنترل عالی بر نور اضافی انجام می‌دهد و نتیجه یک عکس فوق‌العاده با نور پردازی و روشنایی کافی و مناسب مانند تصویر زیر است.

یکی از ویژگی‌های گوشی huawei p 40 pro قدرت زوم عجیب و غریب آن به واسطه استفاده از لنز تله‌فوتو از نوع پریسکوپ است، این لنز حتی تا 10 برابر هم زوم را بدون افت جزئیات انجام می‌دهد، هر چند بعد از آن تصویر دیگر شفاف نیست، ولی باز هم در زوم 50 برابری جزئیات کافی در تصویر دیده می‌شود.

لنز 32 مگاپیکسلی سلفی دوربین گوشی هواوی p40 پرو نیز عالی و بدون نقص عمل می‌کند و تمام جزئیات چهره و بافت پوست را به درستی به نمایش می‌گذارد.

در کنار این دوربین سلفی یک سنسور IR TOF 3D هم وجود دارد که علاوه‌بر ارتقا امنیت گوشی، امکان کنترل از راه دور با ژست‌های حرکتی را فراهم می‌کند با اعمال ژست‌های حرکتی خاصی از فاصله 20 الی 30 سانتی‌متری می‌توانید اسکرول کنید و یا حتی اسکرین شات بگیرید.

گوشی huawei p 40 pro از نظر سخت افزار

کایرین 990 5G قلب پی 40 پرو را به تپش می‌اندازد و به آن جان می‌دهد، این پردازنده هشت هسته‌ای بر پایه معماری 7 نانومتری ساخته شده و پردازنده گرافیکی آن Mali-G76 MP16 است . شاید کایرین 990 در دنیای پرچمداران 2020 قوی‌ترین نباشد، ولی آنقدر پرقدرت و کارآمد هست که هر بازی سبک و سنگینی را با حداکثر توان گرافیکی اجرا ‌کند، پردازش عکس‌ها را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد و  مصرف بهینه‌ای برای باتری ایجاد می‌کند. اگر هم کنجکاو هستید که امتیاز بنچمارک برای مشخصات گوشی هواوی P40 پرو چقدر است باید گفت که امتیاز قابل توجه 465391 را از آنتوتو کسب می‌کند.

این مدل از کارت حافظه نانومموری (ساخت خود شرکت هواوی) تا 256 گیگابایت هم پشتیبانی می‌کنند؛ اما درگاه اختصاصی کارت حافظه ندارند. نوع حافظه استفاده شده در آنها هم UFS 3.0 است. حافظه رم استفاده شده در گوشی هواوی P40 پرو نیز 8 گیگابایت است.

مشخصات گوشی p40 pro از نظر نرم افزار

P40 Pro

تحریم‌ها پرچمدار و میانرده نمی‌شناسد و دامن گوشی هواوی p40 pro 5g را هم گرفته است. این مدل هم مانند دیگر گوشی‌های هوآوی از خدمات گوگل بهره نبرده، اما اگر کمی با دنیای وب و تکنولوژی آشنا باشید با کمک خدمات اختصاصی هواوی و یا همان HMS برای استفاده گوشی هواوی p40 pro منحصربه‌فرد مشکلی پیدا نمی‌کنید.

تمامی پیام‌رسان‌ها نظیر واتساپ، اینستاگرام و ... بدون هیچ گونه مشکلی از طریق اپلکیشن Huawei App Gallery و یا برنامه‌هایی نظیر کافه بازار، مایکت و ... به راحتی نصب می‌شوند. اکثر بازی‌ها معروف موبایل مثل کال.آف.دیوتی، آسفات و ... مشکلی برای نصب ندارند، تمامی برنامه‌های کاربردی مثل ایرانسل من، اپلیکیشن‌های بانکی، دیوار و ... با گوشی Huawei P40 Pro سازگار هستند و برای استفاده از برنامه اسنپ و تپسی باید از نسخه وب این اپلیکیشن‌ها استفاده کنید. گرچه هوآوی برای این مشکل نیز برنامه‌هایی دارد تا بتوانید به راحتی اپلیکیشن  این برنامه‌ها را هم نصب کنید.

قیمت گوشی هواوی p40 pro

اگر در مورد قیمت p40 pro کنجکاو هستید، بد نیست بدانید این مدل با قیمت جهانی حدوداً 1000یورو به بازارهای موبایل معرفی شد. قیمت گوشی huawei p40 pro در بازار ایران در حال حاظر چیزی حدود 20 تا 23 میلیون به بفروش می رسد.

باتری گوشی هواوی پی 40 پرو

یک باتری 4200 میلی آمپری انرژی گوشی هواوی p40 pro رو تأمین می‌کند باتری که شاید به نظر کوچک باشد، ولی پردازنده آنقدر کنترل خوبی نسبت به باتری دارد که اگر با گوشی Huawei P40 Pro کار کنید، خیلی زود متوجه می‌شوید که میزان مصرف باتری آن بسیار کم و بهینه است.

برای تست مصرف باتری گوشی هواوی p40 pro یک ویدئو را با نور و صدای متوسط پخش کردیم و فقط 5 درصد از باتری بعد از 1 ساعت کم شد، از طرفی شارژ 0 تا 100 این مدل تنها به 65 دقیقه زمان نیاز دارد و این یعنی سرعت شارژ عالی، میزان مصرف کم و مناسب!

در مورد باتری گوشی huawei p 40 pro جالب است بدانید که می‌تواند شارژ معکوس را با سرعت فوق‌العاده‌ی 27 وات انجام دهد و همینطور سرعت شارژ به صورت وایرلس و یا همان بی‌سیم نیز 27 وات است که در مقایسه با مدل‌های هم‌رده از برندهای دیگر یک آپشن جذاب محسوب می‌شود.

از دیگر مطالب سایت مانند معرفی برند ایسوس و نانوتکنولوژی هم دیدن کنید.

نتیجه‌گیری

برای خرید گوشی huawei p40 pro حتما به موارد زیر دقت کنید.

نقاط قوت

  1. بهترین طراحی در بین پرچمدارن 2020
  2. توان پردازشی بالا
  3. اجرای بازی‌های سنگین با ماکسیسمم توان گرافیکی
  4. نمایشگر عالی و با کیفیت
  5. مصرف بهینه باتری
  6. شارژ سریع 40 واتی
  7. بهترین دوربین موبایل
  8. استفاده از 2 سنسور TOF 3D و IR TOF 3D

نقاط منفی

  1. عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل
  2. پانچ-هول بسیار بزرگ روی نمایشگر
  3. عدم وجود جک هدفون 3.5 میلی‌متری
  4. پشتیبانی از نانو کارت حافظه که به سختی در بازار ایران یافت می‌شود

اگر قصد خرید گوشی huawei p40 pro را دارید شاید اگر پی 40 پرو سرویس‌های گوگل را به همراه داشت دیگر هیچ ایرادی به آن وارد نبود، اما به جرأت می‌توان گفت بهترین طراحی در بین پرچمداران 2020 معتلق به هواوی p40 pro است. از نظر دوربین می‌تواند پرچمداران پر مدعا دیگر را کنار بزند و خودش را به عنوان بهترین معرفی کند، نمایشگر آنقدر با کیفیت است که از نگاه کردن به آن سیر نمی‌شوید و در نهایت شاید قو‌ی‌ترین پرچمدار نباشد، ولی از نظر سخت‌افزاری در بین مدل‌های پرقدرت خودنمایی می‌کند.

 برای مطالعه مطالب بیشتر از تکنولوژی از صفحه اصلی سایت دیدن کنید.

 




:: بازدید از این مطلب : 578
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: